BOSTON DYNAMICS WILDCAT. Robot WildCat je najrýchlejší štvornohý voľne sa pohybujúci robot na svete, ktorý dosahuje rýchlosť 32 km/h. Predchádzajúci rýchlostný rekord bol 21 kilometrov za hodinu a bol dosiahnutý na Massachusettskom technologickom inštitúte v roku 1989. Model WildCat je poháňaný spaľovacím metanolovým motorom, ktorý poháňa hydraulický pohonný systém (a vydáva zvuk). Robot používa rôzne chody vrátane klusu, cvalu a cvalu, aby si udržal rovnováhu pri pohybe po primerane rovnom teréne.

Palubný počítač využíva dynamicky riadené algoritmy a rôzne senzory na kontrolu a stabilizáciu pohybu počas chôdze. Na presné meranie výšky a polohy robota nad terénom používa sériu laserových diaľkomerov. Stabilizačný systém riadenia WildCat bol prvýkrát použitý na testovacom prototype Cheetah, ktorý bežal 48 km/h rýchlejšie ako Usain Bolt. Gepard bežal bez vetra na bežiacom páse, musel sa pohybovať v rovine a bol poháňaný obrovským diaľkovým zdrojom energie. 

BOSTONSKÁ DYNAMIKA BIGDOG.

Prvé vyspelé terénne vozidlo. Prvý robot, ktorý opustil laboratórium a vydal sa do reálneho sveta. BigDog má štyri nohy, ktoré sú kĺbové ako u zvierat, s poddajnými prvkami, ktoré absorbujú nárazy a vracajú energiu z jedného kroku na druhý. BigDog je veľký ako veľký pes alebo miniatúrny mulica. Palubný počítač BigDog riadi pohyb, spracováva údaje zo senzorov a zabezpečuje komunikáciu s používateľom. Navádzací systém BigDog udržiava rovnováhu, kontroluje pohyb v rôznych terénnych podmienkach a riadi pohyb. Senzory lokomócie zahŕňajú polohu kĺbov, silu v kĺboch, kontakt so zemou, zaťaženie zeme, gyroskop, LIDAR a systém stereovízie.

Ďalšie snímače sa zameriavajú na interiér vozidla BigDog a monitorujú tlak v hydraulike, teplotu oleja, výkon motora, vybitú batériu a ďalšie. 

Agentúra DARPA financovala vývoj pôvodného robota BigDog. Práce na pridaní manipulátora a dynamicky riadenej manipulácie boli financované z programu RCTA Armádneho výskumného laboratória.

BOSTON DYNAMICS SANDFLEA.

 Piesočná blcha je malý robot so 4 riadiacimi kolesami a masívnou skákajúcou nohou. Na rovnom povrchu jazdí ako RC-auto, ale dokáže vyskočiť 10 metrov do vzduchu a preskočiť prekážky. To je dosť vysoko na to, aby ste preskočili náročnú stenu, vrchol budovy, rebrík alebo okno na druhom poschodí. Robot využíva svoje kolesá ako gyroskopy na udržanie vodorovnej polohy počas letu, čo umožňuje operátorovi jasný výhľad cez palubnú kameru a hladké pristátie vďaka riadeniu štyroch kolies. Piesková blcha sa môže na jedno nabitie odraziť približne 25-krát. Spoločnosť Boston Dynamics vyvinula pieskovú blchu s finančnou podporou americkej armády Rapid Equipping Force (REF), agentúry DARPA a Národného laboratória Sandia. SandFlea je v súčasnosti vo výrobe.

BOSTON DYNAMICS RHEX.

Absorbuje nerovnosti terénu. RHex je vysoko mobilný, pasívne stabilný šesťnohý robot. RHex je šesťnohý bot s vynikajúcou pohyblivosťou v teréne. Autonómne nohy vytvárajú špeciálnu chôdzu, ktorá umožňuje prekonávať nerovný terén s minimálnym úsilím ľudského operátora. Rýchlovlak prechádza cez kamenisté polia, blato, piesok, vegetáciu, železničné trate, telefónne stĺpy a schody.

Predná a zadná kamera poskytuje operátorovi diaľkový pohľad na okolie vozidla RHex. Vďaka utesnenému puzdru je zariadenie RHex plne funkčné v mokrom počasí, v bahnitých a močaristých podmienkach, ako aj v tečúcich priepustoch. Pozoruhodné terénne schopnosti modelu RHex potvrdili nezávislé vládne testy. RHex bol vyvinutý s finančnou podporou agentúry DARPA a Síl rýchleho nasadenia americkej armády.

FacebookMySpace TwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It