Takmer všetky spoločnosti zaoberajúce sa výrobou kuriérskych robotov sa zaoberajú vývojom úplne autonómnych modelov, pri ktorých sa operátori starajú o pohyb robotov a zasahujú iba v niektorých kritických a abnormálnych situáciách. Bolo už vytvorených niekoľko desiatok modelov rôznych typov, veľkostí a hmotností; v priebehu konkurencie si trh vyberie najviac prispôsobené potrebám zákazníkov.
V Turecku sa rozhodli vytvoriť tandemy operátora a niekoľkých malých poloautonómnych robotov. Televízni operátori nastavili kurz pre každého robota, robot to vypracuje. Vďaka tomu môže jeden dispečer ovládať súčasne 5 robotov.
Kuriérsky robot PIKA, vyvinutý spoločnosťou Bizero Robotics, je dvojkolesový poloautonómny pouličný mobilný doručovací robot schopný uniesť až 30 kg užitočného zaťaženia. Jeho výkonová rezerva je bez dobíjania až 100 km a rýchlosť dosahuje 10 kilometrov za hodinu. Sú schopné pracovať v daždivom a zasneženom počasí, ako aj pri nízkych teplotách.
Vytvorenie PIKA trvalo celkovo asi 8 mesiacov. Teraz s ním prebiehajú experimenty na univerzite Bogazici v Istanbule.
Celkovo bolo do dnešného dňa uvoľnených 10 poloautonómnych robotov PIKA. Do konca roku 2021 sa plánuje zvýšenie ich počtu na 100. Tento obchodný model je atraktívny v tom, že výrobca neponúka požičiavanie robotov s platbou za predplatné alebo za najazdené kilometre, dúfajú v dopyt po robotoch z donáškových služieb, reštaurácie, trhy a pod.
Je pozoruhodné, že v hlavnom meste Turecka už pôsobí iná spoločnosť používajúca roboty pouličných kuriérov, a to spoločnosť Delivers AI, ktorá používa klasické štvorkolesové autonómne roboty. Táto spoločnosť sa tiež usiluje zvýšiť počet robotických zariadení až na 100 kusov. Ani tento počet robotov však nebude pre Istanbul stačiť. Počet kuriérov v krajine dosahuje takmer 100 tisíc. Väčšina z nich cestuje na motorkách a značná časť z nich pracuje načierno a dostáva oveľa nižšie platy ako vodiči s preukazmi. Tento typ zamestnania sa považuje za dosť nebezpečný, pretože medzi kuriérmi existuje zvýšená úmrtnosť. Roboty budú schopné tento problém vyriešiť aspoň čiastočne. Vďaka nim sa napokon vodiči budú môcť bezpečnejšie riadiť automatizované zariadenia.